Wednesday, July 6, 2011

Chap 12-the decision to stay...

Akhirnya, aku memutuskan untuk kekal dgn company skg ni...stelah mmpertimbangkan semua faktor dan tawaran dari pihak pengurusan syarikat, aku telah melepaskan peluang untuk menyertai sebuah company baru yg mungkin dapat memberi pelbagai pengalaman dan ilmu pengetahuan yg baru...tapi insyaAllah, setiap yg berlaku ada hikmahnya.

Keputusan untuk terus kekal bersama compnay skg ni telah diambil berdasarkan bbrp faktor, antaranya tawaran balas oleh pihak pengurusan, peluang belajar dgn mentor aku, kenalan dan connection dgn supplier dan consultant sedia ada, serta memikirkan masa depan company aku yg berkemungkinan akan lebih maju pd masa akan dtg...

cuma,. walau seberapa byk faedah pon yg aku perolehi dgn company skg, klu x dimanfaatkan, maka sia2la apa yg aku perolehi kt situ.aku da 25thn, ikut target asal, aku mesti mmpu berdiri sendiri bila da umur 3othn...so, 5 years more to go, so kne matang cepat. bos pun perasan aku xkan selamanya di situ, tapi dia minta aku hold 2,3 thn lg. dia cakap...dia da malas nk train org baru, yg pada aku merupakan satu ayat yg mendalam maksudnya. maybe aku merupakan anak murid dia yg terakhir sblm dia bersara, n berharap agar aku dpt ganti dia on contractual and commercial aspect.

Kehidupan penuh dgn kejutan, tapi selagi kita berserah kepada Allah, aku yakin Allah akan serahkan semula yg terbaik untuk kita.

No comments:

Post a Comment