Thursday, June 30, 2011

Chap 9 - the decision...

Semalam aku nekad..tender resignation utk current company aku. tapi bos xde, sorg gi japan, sorg gi indon... aku buh atas meja hr manager aku, diepon xde gi main golf. bagus gak, xdela banyak menjawab nape nk berhenti, brape die offer, kt mana tempat baru. hari ni pagi2 aku da kne gi fetch org JKR gi site kt Pahang. The whole way aku drive, pegi dan balik, meeting dkat 2 jam, masuk site lg, mlm dekat pukul 9 baru sampai rumah.

Aku da bekerja hampir 3 tahun dgn company skg nih, banyak suke duke yg aku tempuhi. banyak gak aku blaja ttg construction, management dan costing ngn company ni. aku ada bos yg baek, so called idola jugak pada aku. bos sgt baek...byk ajar aku ttg qsing work, sbb diepon background qs gak dlu..also from utm. dgn company ni gakla aku stat cekap bwk kete, berpeluang smbg master, daftar dgn lembaga juruukur bahan dan institution of surveyor, malaysia serta kumpul ramai kenalan dan kawan. harap company ni akan terus maju ke depan bersama staff2 baru yg lebih dasyat dan hebat.

Dan aku...aku memilih sebuah company yg baru nk naek. sebuah company class B yg ingin dinaiktaraf kepada class A. aku ade wat solat istikharah, x nmpak petunjuk, cuma 2 hr lepas tu aku dpt offer ni. so aku accept dulu la. notis sebulan....next week bos pasti akan panggil aku. mungkinkah akan ade sesi tawar menwar, mungkin tidak. sebab salah satu ciri bos aku, dia jarang nk counter offer org. tapi klu counter, akan ku pertimbangkan, hehehe...aku pasti akan byk kerja dgn company baru, aku blum btul2 pasti akan benefit laen yg aku akan dpt selaen gaji dan cuti. dan aku x pasti how friendly staff2 kt sana nnt. papepon, untuk maju ke depan, aku percaya aku kena berpindah...gain new experience, new knowledge, new friends with a new environment. aku xleh terlalu selesa kt satu tmpt, kerana ultimate goal aku dlm hidup mmerlukan aku utk move on ke tmpt baru.

Apakah kesudahan cerita ini..sama2 kita nantikan. wassalam :)

No comments:

Post a Comment